Småfåglarna – för Spårarscouter

Vällingby scoutkårs spåraravdelning med möten på onsdagar för barn som går i årskurs 2-3.

Spårarscouterna i Småfåglarna har möten på onsdagar mellan klockan 18.30 och 20.00 kring vår lokal i Vällingby. På våra möten gör vi en mängd roliga saker hela tiden! Vi försöker att vara ute alla våra möten, även när det regnar, så tänk på att ha rätt typ av kläder! Våra scoutmöten börjar med en ceremoni för att samla oss och påbörja våra scoutäventyr tillsammans. Scouterna tar sig ut i skogen så ofta det går och njuter av naturen, här får vi även testa våra nya scoutkunskaper. Detta gör vi i våra närområden men ibland tar vi oss ut till vår scoutstuga Albylund för ännu mer äventyr.

Om du får förhinder och inte kan delta på ett möte, kontakta oss gärna så vi vet!

Kontakta oss på smafaglarna@vallingby.scout.se
Småfåglarna terminsprogram för våren 2024