III Ugglor – för Upptäckarscouter

Vällingby scoutkårs upptäckaravdelning med möten på torsdagar för barn som går i årskurs 4-5.

Upptäckarscouterna i III Ugglor har möten på torsdagar mellan klockan 18.30 och 20.00 kring vår lokal i Vällingby. På våra möten gör vi en mängd roliga saker hela tiden! Vi försöker att vara ute alla våra möten, även när det regnar, så tänk på att ha rätt typ av kläder! Här får scouterna möjlighet att samarbeta i mindre patruller och hittar ofta på massa roliga saker tillsammans. Ute i naturen får scouterna och patrullerna hjälpas åt att lösa lättare uppdrag tillsammans. Detta gör vi i våra närområden men ibland tar vi oss ut till vår scoutstuga Albylund eller andra roliga platser för ännu mer äventyr.

Om du får förhinder och inte kan delta på ett möte, kontakta oss gärna så vi vet!

Kontakta oss på treugglor@vallingby.scout.se
Tre Ugglors terminsplanering för våren 2024