Majblommor 2023

9 april, 2023 av johannageideback

Vällingby Scoutkår säljer Majblommor!

Majblomman har stått på barnens sida sen 1907. Idag jobbar Majblomman för att motverka barnfattigdomen i Sverige. 186 000 barn, vilket är ungefär vart tionde barn, lever i familjer där pengarna inte räcker till. Majblomman jobbar för att förbättra villkoren för dem.

Det gör Majblomman genom att bland annat dela ut ekonomiskt stöd, som kan vara allt från grundläggande behov, t ex fotbollsskor, barnkalas, avgiften till fritidsaktiviteter eller en varmare jacka. Hur många barn Majblomman kan hjälpa är helt beroende av hur mycket pengar som samlas in varje vår. Vill du veta mer om Majblomman, läs mer på deras hemsida.

Genom att du säljer majblommor för Vällingby scoutkår samlar du in pengar till barn som behöver samtidigt som både du själv får en slant och ett bidrag till kårkassan.

Majblomman kan börja köpas den 18 april och avslutas den 1 maj!