Stötta kåren på Stockholm Marathon

9 maj, 2023 av johannageideback

Har ni anmält ert intresse att hjälpt till den 3 juni?

Varje år ansvarar Vällingby Scoutkår för att placera ut och bevaka ett antal reklamskyltar runt banan för Stockholm Marathon som går i Stockholms innerstad. För detta får kåren en avsevärd ekonomisk ersättning, som vi använder till inköp av till exempel tält och annan utrustning. Vi är glada för att ha detta uppdrag, istället för att behöva ordna loppmarknader, lotterier eller flera andra aktiviteter för att kunna hålla nere kostnaderna för alla scouter i kåren.

Vi behöver din hjälp som funktionär lördag 3 juni 2023. Mer information om exakta tider och pass kommer från era avdelningsledare.

För att lösa uppgiften behöver vi vara många som ställer upp. Du som funktionär får en t-shirt, och något att äta under dagen. Vi hoppas att
du kan hjälpa till, så att kåren kan få ett tillskott i ekonomin även i år.

Anmäl ert intresse till styrelsen@vallingby.scout.se samt meddela vilket pass ni vill delta på. Det är helt okej att delta om man inte kan delta hela perioden vi behöver fortfarande hjälpas åt!